2011. június 7., kedd

a reklám és a matek, kreativitás másképp


Kezdőhang:http://www.youtube.com/watch?v=wdQzDZb4byY&feature=related

Miután felszabadítottunk önmagunkat és az elménket, ideje belépni a kreatív oldalra, nem ez nem a sötét oldal!
"A kreativitás alkotóképességet, teremtőképességet jelent, amely során a különféle képességek szerveződése lehetővé teszi az elszigetelt tapasztalatok összekapcsolását, újszerű értelmezését és új formában történő megjelenését.” Guilford

Emlékszem a 2010-es Brand campen ültünk és a rendezvény végén feldobták a labdát, hogy az adott pontokat, tudjuk összekötni egyenes vonallal (fejtörők lásd lent), ide akár segítségül hívható a
Gyalog galopp-"Hány fecske bír el egy tököt?" kérdése, (aki nem ismeri a művet, az angol humor örök klasszikusa, olyan magyar szinkronnal mint Kern András, Gálvölgyi András, betekintést kapsz Arthur mondakörbe, az akkori anarchoszindikalista szervezetek és uralkodói formák sokaságába-örök kötelező)

Rövid kis bemutató, azok számára, akiknek felkeltettem az érdeklődését
http://www.youtube.com/watch?v=HF3A9xxkt-s

Sajnos az ideillő Asterix és Obelix vízcsepp-próbás részét nem találtam meg...

Helyette helyet kapott Arany János - A walesi bárdok c. műve

"Edward király, angol király
Léptet fakó lován:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A velszi tartomány.
"

Olvasható : http://grin.hu/funtxt/vegyes/vers/walesi_bardok.txt


és a feladat, amit említettem:


* * *

* * *

* * *

kösd össze (vagy legalább érintsd) a fenti 9 pontot (jelen esetben csillagot) egy vonallal úgy, hogy: 1. a vonal nem szakadhat meg. 2. a töréspontokat csakis egyenes vonal kötheti össze 3. csak 3x törhet meg a vonal (mintha 4 egymást követő vonal lenne)

A feladat leírásában már nem vagyok biztos, ez egy egészen hasonló, jó ötletelést!



Talán emlékeztek még a jó öreg másodfokú egyenlet megoldóképletére, ami kimondja

x+=+%28-b%2B-sqrt%28b%5E2-4ac%29%29%2F2a, azaz minden feladatnak legalább két megoldása van!

Akkor most fussunk neki még1szer, tehát a feladatmegoldások közül, legyen az egy fontos prezentáció a következő meetingre, vagy a tea elkészítése, netán az új polc összeszerelése és persze ezek szabad variánsai,
Namost ezeknem nem egy, azaz elkészítem a prezit, nem készítem el, hanem 2 vagy több megoldása lehetséges!

Hogy is jutunk el idáig, kora reggel negyed8kor?


Blog ajánló:
http://fiktivreklam.blog.hu/

A választ EZ a könyv inspirálta nagy erőkkel:


...NÉZZÜK TEHÁT a matematika és a kreativitás, ami (a marketing alapja)megkerülhetetlen a választ az idézet adja,

Háromnapos szemináriumot tartottam a reklám szakmáról Chicagóban. Egyik nap azt adtam feladatul a diákoknak, hogy másnapra tervezzenek svájci bicskát reklámozó óriásplakátot. A diákok többsége másnap reggel hozta is a kért terveket, de sokan azt mondták, órákig gondolkodtak, de nem jutottak eredményre. Ez megtörtént három egymást követő évben.
A negyedik évben valami mással próbálkoztam. Nem csak egy svájci bicska óriásplakáttervet kértem minden diáktól, hanem legalább tízet. És nem másnapra, hanem ebédszünetben kellett megoldaniuk, vagyis nem állt rendelkezésükre az egész éjszaka.
Ebéd utánra mindenkinek volt legalább tíz ötlete. Sokaknak több is. Az egyik hallgató 25 ötlettel állt elő.
Rájöttem, hogy ha problémába ütközünk, az emberek többsége egy jó megoldást keres, mert erre neveltek minket. Az iskolában folyton feleletválasztós vagy igaz-hamis teszteket kellett kitöltenünk, ahol csak egy helyes válasz létezett. Így azt feltételezzük, hogy minden kérdés és válasz ilyen. És amikor nem találunk tökéletesnek tűnő választ, feladjuk.
De nem minden probléma olyan, mint az iskolai vizsgák. A problémák többségére sok megoldás létezik.
És amint rákényszerítettem diákjaimat, hogy ezt felismerjék, meg is találták a megoldásokat.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése